Tal i com ha informat la Plataforma ciudadana Salvem el Tren en les darreres notes de premsa, la reforma de la línia de ferrocarril València-Xàtiva-Alcoi es tracta d’una problemàtica oblidada i molesta per al conjunt de les administracions responsables, tant el Ministeri de Foment, com la Conselleria d’Infraestructures i Transports i per part de molts dels Ajuntaments implicats.
Tot i que recentment des de Conselleria s’ha informat que els contactes amb el Ministeri semblen estar més pròxims, com es pot comprovar al diari Información.
Es tracta d’una notícia esperançadora però que ja s’ha repetit per enèsima vegada al llarg dels darrers temps, cosa que ens obliga a ser escèptics fins que no comencen les esperades obres sobre el terreny, inclús a pensar en última instància que en realitat el conjunt d’administracions mantenen un pacte tàcit per tal de deixar morir lentament el nostre tren al no realitzar les inversions necessàries mentre es perllonguen indefinidament les negociacions político-tècniques. Finalment, la única realitat visible és la progressiva deixadesa i degradació de la línia Xàtiva-Alcoi i el mal servei prestat als ciutadans. Esperem que l’actual crisi econòmica i l’estat deficitari de les arques públiques no es convertisquen en un impediment més a l’hora de d’executar les obres de reforma necessàries.
En l’àmbit del sector del transport a la Vall d’Albaida també s’està especulant en l’actualitat la construcció d’un aeroport en la zona de Castelló de Rugat-Llutxent. Pensem que caldria ser estudiada la seua viabilitat, des de Salvem el Tren, tanmateix pensem que prèviament cal cohesionar el territori millorant les infraestructures viàries ja existents, com la reparació de la línia de tren Xàtiva-Alcoi i la notable millora en les xarxes d’autobusos intercomarcals, comarcals i locals, fet que facilitaria la mobilitat de tots els seus habitants, també la consolidació de les vies verdes i sendes de les comarques centrals per afavorir l’excursionisme ecològic.
Febrer de 2009
Tot i que recentment des de Conselleria s’ha informat que els contactes amb el Ministeri semblen estar més pròxims, com es pot comprovar al diari Información.
Es tracta d’una notícia esperançadora però que ja s’ha repetit per enèsima vegada al llarg dels darrers temps, cosa que ens obliga a ser escèptics fins que no comencen les esperades obres sobre el terreny, inclús a pensar en última instància que en realitat el conjunt d’administracions mantenen un pacte tàcit per tal de deixar morir lentament el nostre tren al no realitzar les inversions necessàries mentre es perllonguen indefinidament les negociacions político-tècniques. Finalment, la única realitat visible és la progressiva deixadesa i degradació de la línia Xàtiva-Alcoi i el mal servei prestat als ciutadans. Esperem que l’actual crisi econòmica i l’estat deficitari de les arques públiques no es convertisquen en un impediment més a l’hora de d’executar les obres de reforma necessàries.
En l’àmbit del sector del transport a la Vall d’Albaida també s’està especulant en l’actualitat la construcció d’un aeroport en la zona de Castelló de Rugat-Llutxent. Pensem que caldria ser estudiada la seua viabilitat, des de Salvem el Tren, tanmateix pensem que prèviament cal cohesionar el territori millorant les infraestructures viàries ja existents, com la reparació de la línia de tren Xàtiva-Alcoi i la notable millora en les xarxes d’autobusos intercomarcals, comarcals i locals, fet que facilitaria la mobilitat de tots els seus habitants, també la consolidació de les vies verdes i sendes de les comarques centrals per afavorir l’excursionisme ecològic.
Febrer de 2009
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada