Com cada final d’any, assistim a la presentació tant els pressupostos generals autonòmics com els estatals i una de les partides reiteradament oblidades per les dues administracions és la destinada a la reforma integral de la línia Xàtiva-Alcoi. En aquest moment, els partits polítics amb responsabilitats inicien una campanya de desprestigi de l’adversari per recriminar-li aquesta falta d’interés: per al PP és culpable el Govern Central i per al PSPV-PSOE la Generalitat Valenciana. Tanmateix, passa el temps i tot continua igual, excepte la línia que cada vegada es troba més deteriorada i els ciutadans pitjor comunicats mitjançant el transport públic.
En els Pressupostos de l’Estat –PGE- s’ha destinat una partida amb plurianualitats que en 2009 preveu destinar només 100.000 euros a la línia, mentre que la Generalitat Valenciana no ha destinat cap partida, tot i que suposem que abonarà com cada any el dèficit que suposa l’explotació i manteniment del tram per part de Renfe.
Segons les últimes previsions, el Govern Central s’encarregaria de la reforma dels trams Xàtiva-Benigànim i el de Montaverner-Alcoi amb uns 30 milions d’euros, mentre que el Govern Valencià realitzaria la sinuosa Variant de Benigànim amb 32 milions d’euros. Així s’estalviarien uns 15 minuts de viatge i molta més seguretat. No obstant, les indicacions anteriors són teòriques ja que mentre no es signe un conveni entre les dues administracions, es transferisca la titularitat a la generalitat i s’acorden les inversions, tot indica que no s’executarà cap intervenció destacada. Cas apart mereix l’estació d’Albaida, la nova obra de la qual ja ha estat adjudicada per la Generalitat en un lloc de la línia que –seguint les intervencions acordades- li pertoca a Foment, de forma que construiran un nou edifici sense saber quin projecte de millora de la línia s’ha planificat.
Respecte a la continuïtat i reforma de la línia, considerem molt preocupants les declaracions del Delegat del Govern, Ricardo Peralta: “En 2010 estarà conclosa l’Autovia Central i això ens situarà en un escenari distint amb necessitats de trànsit diferents i, per tant, caldrà avaluar convenientment el futur de la línia ferroviària”. Volia entredir que una vegada conclosa l’Autovia Central podrà ser clausurat el tren?
En els Pressupostos de l’Estat –PGE- s’ha destinat una partida amb plurianualitats que en 2009 preveu destinar només 100.000 euros a la línia, mentre que la Generalitat Valenciana no ha destinat cap partida, tot i que suposem que abonarà com cada any el dèficit que suposa l’explotació i manteniment del tram per part de Renfe.
Segons les últimes previsions, el Govern Central s’encarregaria de la reforma dels trams Xàtiva-Benigànim i el de Montaverner-Alcoi amb uns 30 milions d’euros, mentre que el Govern Valencià realitzaria la sinuosa Variant de Benigànim amb 32 milions d’euros. Així s’estalviarien uns 15 minuts de viatge i molta més seguretat. No obstant, les indicacions anteriors són teòriques ja que mentre no es signe un conveni entre les dues administracions, es transferisca la titularitat a la generalitat i s’acorden les inversions, tot indica que no s’executarà cap intervenció destacada. Cas apart mereix l’estació d’Albaida, la nova obra de la qual ja ha estat adjudicada per la Generalitat en un lloc de la línia que –seguint les intervencions acordades- li pertoca a Foment, de forma que construiran un nou edifici sense saber quin projecte de millora de la línia s’ha planificat.
Respecte a la continuïtat i reforma de la línia, considerem molt preocupants les declaracions del Delegat del Govern, Ricardo Peralta: “En 2010 estarà conclosa l’Autovia Central i això ens situarà en un escenari distint amb necessitats de trànsit diferents i, per tant, caldrà avaluar convenientment el futur de la línia ferroviària”. Volia entredir que una vegada conclosa l’Autovia Central podrà ser clausurat el tren?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada